Social media – adverteren

Social media

Social media is niet meer weg te denken in het online adverteren. Jongeren zitten massaal op social media en de oudere generatie weet deze platformen ook steeds vaker te vinden. Sommige organisaties halen grote delen van hun klanten van social media. Afhankelijk van jouw organisatie kunnen we kijken of adverteren op social media iets voor jou is. Digitmind kan adverteren op de volgende platformen.

Facebook en Instagram advertenties

Het grote voordeel van Facebook campagnes is dat de doelgroep heel specifiek te bereiken is. Je zou een campagne zo in kunnen stellen dat hij bijna specifiek geselecteerde personen kan bereiken. Het nadeel ten opzichte van het adverteren in de zoekmachines is dat personen minder actief opzoek zijn naar de getoonde advertentie. De Facebook advertenties worden weergeven als gesponsord bericht op de tijdlijn binnen Facebook. Facebook is ook eigenaar van Instagram, optioneel kan via het platform van Facebook ook op Instagram geadverteerd worden. Binnen Facebook betaal je per klik op je advertentie of per aantal views.

LinkedIn advertenties

Wil jij gaan adverteren op de zakelijke markt, dan is LinkedIn een zeer aantrekkelijke optie. Je kan jouw diensten en producten direct promoten bij de gewenste organisaties. Binnen LinkedIn kan gebruik worden gemaakt van een sponsored content-campagne en een tekst ad campagne. Ook kan er gebruik worden gemaakt van een display campagne, deze werkt op dezelfde manier als de campagnes in AdWords. Focus jij je voornamelijk op de business to business markt, dan is LinkedIn adverteren zeker de moeite waard. Doorgaans heeft een LinkedIn advertentie wel meerdere contactmomenten nodig om een conversie te generen.

Twitter advertenties

Maakt jouw onderneming veel gebruik van Twitter, dan is het adverteren op Twitter de overweging waard. Doorgaans wordt dit platform voornamelijk ingezet om bekendheid te krijgen, de interactie aan te gaan en meer volgers te verzamelen. Binnen Twitter is het mogelijk om je account uit te lichten of je Tweets te promoten. Wij adviseren alleen Twitter in te zetten als je al veel affiniteit hebt met dit netwerk. Het is minder geschikt voor het promoten en verkopen van producten.

Marktplaats advertenties

Verkoop jij producten of diensten? Marktplaats is nog steeds een van de grootste Nederlandse platformen waarop spullen worden verkocht. Marktplaats werkt ook volgens het kost per klik model, waardoor jij alleen voor een daadwerkelijke klik op je advertentie betaald. Je kan de producten handmatig toevoegen in de Admarkt van marktplaats of gebruik maken van een feed of API-koppeling met je webshop. De resultaten van een Marktplaats advertentie zijn vaak positief en bij Digitmind adviseren wij dit kanaal dan ook veelvuldig voor Nederlandse webshops.