Er zijn verschillende redenen waarom het handig is om online adverteren aan specialisten uit te besteden.
Ten eerste hebben experts op dit gebied veel ervaring en kennis van de nieuwste trends en technologieën. Dit stelt hen in staat om de meest effectieve advertentiestrategieën te ontwikkelen die passen bij de behoeften van jouw bedrijf.
Ten tweede kost het opzetten van een succesvolle online advertentiecampagne veel tijd en moeite. Door het uitbesteden van dit proces aan specialisten, kun je je richten op andere belangrijke taken binnen je bedrijf.
Tot slot hebben specialisten in online adverteren de benodigde tools en technologieën om de prestaties van jouw advertenties te meten en te optimaliseren, zodat je het maximale rendement uit je investering kunt halen.
Bij Digitmind hebben we een team van online advertentie experts die jou kunnen helpen bij het opzetten van succesvolle campagnes die het verschil maken voor jouw bedrijf.
We zetten de belangrijkste online-advertentievormen voor je op een rijtje:
• Adverteren bij zoekmachines / Google Ads
• Social media adverteren
• Video adverteren
• Dynamisch adverteren
Adverteren bij zoekmachines/Google Ads
Als je bovenaan staat in de zoekresultaten, kunnen klanten jouw bedrijf of dienst gemakkelijk vinden. Je kunt die zoekactie bevorderen met betaald adverteren, ook wel Search Engine Advertising (SEA) genoemd.
Waarschijnlijk ken je Google Ads wel, een manier om bovenaan de zoektermen te verschijnen door te betalen voor clicks.
Met SEA adverteren kun je snel jouw doelgroep bereiken met een zelfgekozen budget. Je kunt zelf je limieten instellen, bepalen op welke zoekwoorden je bovenaan in Google wilt staan en je kunt de resultaten real-time meten.
Online marketing: een mix van slimme, creatieve middelen om jouw onderneming digitaal te laten groeien
Social media adverteren
Je hebt vast wel eens een gesponsord bericht zien langskomen op Facebook, Twitter, LinkedIn of Instagram. Op al deze kanalen kun je een heel specifieke doelgroep bereiken. De mogelijkheden van adverteren op social media worden steeds uitgebreider. Wij zoeken graag samen met jou uit welk medium het meest geschikt is voor jouw nieuwe klanten.
Video adverteren
Videomarketing wordt steeds populairder. Ook daarmee kun je je online bereik vergroten. Met bewegend beeld kun je informatie, maar ook emotie, snel overdragen. EĂ©n beeld zeggen vaak meer dan honderd woorden, toch?
Zoek wel goed uit wat de echte vraag van je doelgroep is. Als je die vraag in een video beantwoordt, zul je merken dat het aantal views omhoogschiet.
Dynamisch adverteren
Met dynamische advertenties (ofwel remarketing) richt je je uitsluitend op eerdere bezoekers van je website. Zij hebben dus duidelijk interesse in je product of dienst, maar hebben nog geen knoop doorgehakt. Met remarketing kun je relevante advertenties tonen aan mensen die al eerder je website bekeken hebben.
Dit is maar een greep uit alle online-marketingmogelijkheden. Wij maken daar in overleg met jou het liefst maatwerk van.