Voor we voor jou aan de slag gaan willen we eerst precies weten wat je doelen zijn. Wil je online beter zichtbaar worden, meer leads, meer bezoekers in je webwinkel? Wat hebben we nodig om deze doelstellingen samen te bereiken?
We nemen de tijd om jou en je bedrijf goed te leren kennen. Wie zijn je klanten, hoe zien ze je nu, hoe wíl je gezien worden en hoe gaan we de klantreis faciliteren?
De antwoorden op al deze vragen leiden tot een online marketingplan waarin we ook een reële inschatting maken van de resultaten. Geen standaard oplossingen, maar flexibele, realistische maatwerkmarketing.
In de wereld van online marketing is het begrip 'conversie' van cruciaal belang. Conversies zijn simpel gezegd de acties die een bezoeker op jouw website uitvoert die voor jou van waarde zijn. Dit kunnen verschillende acties zijn, zoals het invullen van een formulier, het plaatsen van een bestelling, het downloaden van een e-book of het aanmelden voor een nieuwsbrief.
Conversies zijn belangrijk omdat ze rechtstreeks verband houden met het behalen van jouw bedrijfsdoelstellingen. Als jouw bedrijf bijvoorbeeld als doel heeft om meer producten te verkopen, dan is het aantal conversies dat je behaalt een directe indicator van het succes van jouw online marketingstrategie. Het meten en optimaliseren van conversies is daarom een cruciaal onderdeel van elke online marketingcampagne.
Het proces van conversie-optimalisatie is een voortdurende cyclus van testen, meten en aanpassen. Door het analyseren van gegevens en het testen van verschillende elementen op jouw website, zoals de lay-out, de kleuren, de tekst en de call-to-action knoppen, kun je de conversieratio van jouw website verbeteren. Een hogere conversieratio betekent dat meer bezoekers op jouw website de gewenste acties ondernemen, wat uiteindelijk leidt tot meer omzet en winst voor jouw bedrijf.
Online marketing: een mix van slimme, creatieve middelen om jouw onderneming digitaal te laten groeien