Adverteren op social media

Social media – adverteren


Social media

Social media zijn niet meer weg te denken in online adverteren. Jongeren zitten massaal op sociale media en ook de oudere generatie weet deze platforms steeds vaker te vinden. Sommige organisaties halen grote delen van hun klandizie van social media. Afhankelijk van jouw organisatie kunnen we kijken of adverteren op social media iets voor jou is.

Digitmind kan voor je adverteren op de volgende platforms:

Adverteren op Facebook

Facebook en Instagram

Het grote voordeel van Facebook-campagnes is dat de doelgroep heel specifiek te bereiken is. Je zou een campagne zo in kunnen stellen dat hij bijna specifiek geselecteerde personen kan bereiken. Het nadeel ten opzichte van het adverteren in de zoekmachines is dat personen minder actief op zoek zijn naar de getoonde advertentie.

Facebook-advertenties worden weergeven als gesponsord bericht op de tijdlijn. Facebook is ook eigenaar van Instagram; optioneel kun je via het platform van Facebook ook gemakkelijk op Instagram adverteren. Binnen Facebook betaal je per klik op je advertentie of per aantal views.

LinkedIn

Wil jij gaan adverteren op de zakelijke markt, dan is LinkedIn een zeer aantrekkelijke optie. Je kunt jouw diensten en producten direct promoten bij de gewenste organisaties. Binnen LinkedIn kun je gebruik maken van een sponsored content-campagne en een tekst ad-campagne. Ook is er de mogelijkheid van een display campagne; deze werkt op dezelfde manier als de campagnes in AdWords.

Focus jij je voornamelijk op de business-to-businessmarkt, dan is LinkedIn adverteren zeker de moeite waard. Doorgaans heeft een LinkedIn-advertentie wel meerdere contactmomenten nodig om een conversie te generen.

Twitter

Maakt jouw onderneming veel gebruik van Twitter, dan is adverteren op Twitter de overweging waard. Doorgaans wordt dit platform voornamelijk ingezet om bekendheid te krijgen, de interactie aan te gaan en meer volgers te verzamelen. Binnen Twitter is het mogelijk om je account uit te lichten of je tweets te promoten. Wij adviseren Twitter alleen in te zetten als je al veel affiniteit hebt met dit netwerk. Het is minder geschikt voor het promoten en verkopen van producten.

Marktplaats

Verkoop jij producten of diensten? Marktplaats is nog steeds een van de grootste Nederlandse platforms waarop spullen worden verkocht. Marktplaats werkt ook volgens het cost-per-click model, waardoor je alleen voor een daadwerkelijke klik op je advertentie betaalt.

Je kunt de producten handmatig toevoegen in de Admarkt van Marktplaats of gebruik maken van een feed of API-koppeling met je webshop. De resultaten van een Marktplaats-advertentie zijn vaak positief en bij Digitmind adviseren wij dit kanaal dan ook veelvuldig voor Nederlandse webshops.