Internet marketing bureau

Internet marketing is een breed begrip, in de praktijk komt het neer op een variatie aan verschillende technieken en methoden die ingezet worden om een online business beter te laten presteren. Jouw business kan behoefte hebben aan een totaalpakket aan verschillende internet marketing diensten. Het kan echter ook goed mogelijk zijn dat jouw business behoefte heeft aan één specifiek onderdeel van internet marketing.

internet-marketing-bij-digitmind.png

Internet marketing bij Digitmind

Bij Digitmind kijken wij samen met jou naar de mogelijke oplossingen voor je online business. Wij gaan voor een langdurige samenwerking die jou gaat helpen om je online onderneming op de kaart te zetten. Wij bieden onze diensten zowel losstaand als in trajecten aan. De volgende diensten worden door ons het meest ingezet.

Zoekmachine optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie is een dienst waarmee bezoekers op een organische manier naar een website worden gehaald. Het doel is om hoge posities in de zoekmachines te verwerven en daardoor meer verkeer op je website te genereren. Het is een proces dat gericht is op de lange termijn en dat tijd nodig heeft om zicht te ontwikkelen, maar waar je ook langdurig plezier van hebt. In de praktijk geven de zoekmachines de meest relevante pagina’s voor een zoekwoord, de hoogste organische (niet betaalde) posities. Zoekmachine optimalisatie zorgt voor relevante pagina’s die aansluiten op geselecteerde zoekwoorden. Het kan gezien worden als een stukje bij beetje opbouwen van autoriteit. Dit is ook wat zorgt voor langdurig resultaat, want de opgebouwde autoriteit zal niet van vandaag op morgen zijn verdwenen

Online analytics

Online analytics komt in de praktijk neer op het inzichtelijk maken van het verkeer van je online kanalen. Het is de kunst om deze berg van informatie op een manier te presenteren en te interpreteren dat een onderneming er onderbouwde keuzes op kan maken. Voor het inzichtelijk maken van het online verkeer van je website zijn duizenden tools aanwezig. Bij Digitmind maken wij voornamelijk gebruik van Google Analytics, Google Search Console, Google Tag Manager en Google Data Studio. In de basis voldoen deze tools aan de meeste functionaliteiten, maar voor aanvullende informatie heeft Digitmind ook genoeg opties beschikbaar.      

Online adverteren

Online adverteren is het plaatsen van betaalde advertenties op het internet om bezoekers op je website te verkrijgen. Dit kan via verschillende platformen, elk platform heeft zijn voor- en nadelen. Het is belangrijk dat een advertentiekanaal past bij de doelstelling die je als onderneming hebt. Bij online adverteren kan op een duidelijke manier inzichtelijk worden gemaakt wat een investering oplevert. Het voordeel van online adverteren is dat het morgen al voor meer bezoekers en conversies op je online kanalen kan zorgen.

Lead generation

Met lead generation verdiepen we ons in de materie van online analytics. Hoe cool is het om te achterhalen wie precies jouw website bezoekt en in hoeverre degene geïnteresseerd is in de diensten en/of producten die jij aanbiedt? Met lead generation koppelt Digitmind een naam aan jouw website bezoekers. Dit wordt gedaan op basis van IP-adres, ingevulde formulieren en velden en meer. Ieder waardevol stukje data dat een bezoeker achterlaat wordt gebruikt.  

Lead generation is uitermate geschikt voor de B2B markt. Als een potentiële lead jouw veel kan opleveren, dan is het inzetten van lead generation zeker het overwegen waard. Zelfs als er maar een handjevol bezoekers op je website komt. Het identificeren van een van deze personen kan in veel gevallen al veel opleveren.

E-mailmarketing

E-mailmarketing is een van de meest efficiënte manieren van internet marketing om conversies te generen. Het is goedkoop, persoonlijk en een uitstekend kanaal om naast conversies te realiseren, je klanten te informeren. Zelf als jij nog niets wilt doen met e-mailmarketing adviseren wij om toch vast e-mailadressen te gaan verzamelen. Het is niet voor niets dat bedrijven als Wehkamp 5 euro korting over hebben voor het verkrijgen van een simpele e-mail. Wil jij beginnen met het verzamelen van e-mailadressen en/of het opzetten van een e-mailmarketingcampagne, neem dan contact met ons op.

Social media marketing

Sommige personen houden ervan, anderen vinden het verschrikkelijk. Het blijft een feit dat in de internet marketing social media niet meer weg te denken is. Met online advertenties kan jij je doelgroep op social media bereiken, maar ook het creëren en bijhouden van content op je social media wordt steeds belangrijker. Het implementeren van je online webshop in Facebook komt ook steeds vaker voor. Het komt regelmatig voor dat de omzet van een onderneming voor meer dan een kwart is terug te leiden tot social media. Wij kunnen jouw helpen met het opzetten en onderhouden van je social media.

Voordelen internet marketing

Online wordt groter en groter

De online markt is de afgelopen jaren al enorm gegroeid, maar er lijkt geen eind te komen aan deze groei. Steeds meer personen maken gebruik van verschillende apparaten om zichzelf te voorzien in hun online behoeften.

Je doelgroep bereiken

Met internet marketing kan de doelgroep zeer specifiek benaderd worden. Hierdoor besteed je alleen aandacht aan de personen die daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in jouw producten en diensten.

Online gaat 24 uur per dag door

Een website is bijvoorbeeld altijd benaderbaar en gaat niet op “slot”. Dit is voor een onderneming zowel een voordeel als een uitdaging.

Inzicht in het resultaat

Het resultaat van internet marketing is met behulp van online analytics op een duidelijke manier inzichtelijk te maken. Met name op het gebied van online adverteren kan de opbrengst van een investering zeer nauwkeurig in beeld worden gebracht.

Nadelen internet marketing

Investering

Het succesvol opzetten van internet marketing vergt een investering van de ondernemer. Het is wel goedkoper dan traditionele marketing. Dit kan een financiële investering zijn, maar ook de input van een ondernemer kan een belangrijke bijdrage leveren aan het succes van internet marketing.

Vergt (meestal) tijd

De meeste technieken van internet marketing hebben tijd nodig om zichzelf optimaal te bewijzen. Het is een proces van passen en meten tot dat de juiste formule is gevonden. Zo zal in de praktijk kanaal X bij bedrijf A veel beter werken dan bij bedrijf B. Verder helpt het mee als de interne organisatie van een onderneming kan inspelen op de veranderingen die internet marketing met zich meebrengen.

Full-service internet bureau

Digitmind is een full-service internet bureau, wij gaan uit van een evenredige verdeling van aandacht voor techniek en internet marketing. Wij hebben specialisten op het gebied van development, design, projectmanagement en internet marketing. Ons doel is om de verschillende online diensten die onderneming nu vaak bij verschillende dienstverleners afnemen, bij elkaar te brengen. Zo sluiten de diensten naadloos op elkaar aan en kunnen wij je helpen met het kloppend maken van het totale plaatje van jouw online kanalen.

full-service-internet-bureau.png

Evenredig veel aandacht is gewenst

Wij vinden dat een goed werkende website, goed uitziende website, goed vindbare website en een website die aansluit op je doelgroep en doelstelling even belangrijk zijn. Het komt te vaak voor dat ondernemers alleen aandacht besteden aan het uiterlijk, maar dat hierbij het doel van de website wordt vergeten. Doorgaans heeft een bezoeker namelijk meer behoefte aan een snelle en overzichtelijke website in plaats van een website vol met verschillende effecten en afbeeldingen.

Prachtige website, geen bezoekers

Wat wij ook vaak zien, zijn ondernemingen die investeren in een prachtige website met allerlei handige functionaliteiten. Bij een onderneming met een flink aantal bezoekers, bekendheid en eigen marketing afdeling kan dit werken. Helaas komt het vaker voor dat het bedrijf met een nieuwe website teleur wordt gesteld omdat de website niet voor meer bezoekers en omzet zorgt. Dit komt omdat er niet wordt geïnvesteerd en geen rekening wordt gehouden met de vindbaarheid van de website. Het is dan ook belangrijk dat bij het opzetten van een nieuwe website het fundament voor de vindbaarheid al wordt opgesteld en dat een deel van de investering ook voor deze werkzaamheden wordt gereserveerd.

Het is uiteindelijk de keuze aan de ondernemer. Er zijn weinig succesvolle websites die er prachtig uitzien en alle functionaliteiten bevatten, maar niet worden gevonden in de zoekmachines of gebruik maken van online adverteren. In de praktijk werken deze websites alleen als ze al een grote (offline) bekendheid bevatten of dat ze hun bezoekers via social media verkrijgen.

Lelijke websites, veel bezoekers

Websites die er ouderwets uitzien, niet altijd voldoen aan de verwachte functionaliteiten, maar wel hoog scoren in de zoekmachines en/of veel verkeer genereren door online adverteren zijn vaak wel succesvol. Dit geeft aan hoe belangrijk het is om met alle facetten van online dienstverlening rekening te houden en niet alleen het uiterlijk en de functionaliteiten. Dit geldt overigens voor ondernemingen die afhankelijk zijn van hun online bezoekers, er zijn situaties waar het online platform minder belangrijk is. Het gaat dan vaak om onderneming die klanten offline aan zich binden, maar ze graag de mogelijkheid geven om online bepaalde handelingen uit te laten voeren en/of te informeren. In dit geval is een goede website vaak voldoende.

Bij Digitmind bekijken we dan ook samen met jou naar de best mogelijke oplossing(en). Daarbij kan het mogelijk zijn dat er voor bepaalde diensten geen noodzaak is. Wij geven een advies op basis van jouw onderneming en gebruiken geen vaste formats. Wij gaan voor een langdurige samenwerking waarbij we samen met jouw kijken wat er mogelijk is. 

Neem contact met ons op!